MIT JELENTENEK AZ EURO VI ELŐÍRÁSOK?
Az Euro VI előírások a károsanyag kibocsátás legszigorúbb európai határértékeit tartalmazzák, amelyeket a 2013-tól gyártott összes új tehergépkocsinak teljesítenie kell. E nehéz feltételek teljesítéséhez a haszongépjármű-gyártóknak az eddigi legátfogóbb motorfejlesztéseket kellett végrehajtaniuk.
Az Euro VI haszonjárművek csak a megfelelő motorolajjal képesek kifejteni optimális teljesítményüket:
Alacsony szulfáthamu-, kén- és foszfor- (SAPS-) tartalom
Teljeskörű védelem a legkorszerűbb motorok részére szélsőséges üzemeltetési körülmények esetén is
Megfelel a kiterjesztett szervizciklussal üzemelő Euro VI besorolású haszonjárművekhez előírt jóváhagyásoknak.
Euro előírás szerinti kibocsájtási határértékek
Az Euro norma kibocsájtási határértékei az Euro II-től az Euro VI-ig egyre szigorúbbakká váltak
MI AZ EURO VI TECHNOLÓGIA?
A haszonjárműveket kivétel nélkül fel kell szerelni a nitrogén-oxidok, szén-monoxid és a szilárd részecskék kibocsájtását csökkentő utókezelő berendezéssel. Ezek a berendezések érzékenyek a kenőanyag összetételére, nem megfelelő olaj használata esetén meghibásodnak. A jármű teljes élettartama során való kifogástalan működésükhöz a megfelelő (low SAPS) minőségű motorolaj használata elengedhetetlen.
MILYEN PROBLÉMÁK ELŐZHETŐK MEG AZ ÚJ CASTROL VECTON EURO VI TERMÉKEK SEGÍTSÉGÉVEL?
A tehergépkocsik két alapvető alkatrésze az EGR (kipufogógáz-visszavezetés) és a DPF (dízel részecskeszűrő).
Az EGR a NOx-kibocsátás csökkentése érdekében csökkenti az égési hőmérsékletet, ugyanakkor növeli a korom és egyéb szennyeződések szintjét. A System 5 Technology™ segítségével készült Castrol Vecton az ilyen káros anyagokat csökkenti, optimalizálja a motor teljesítményét és meggátolja a károsodás kockázatát.
EGR rendszer
A DPF kiszűri a kipufogógáz-áramban található koromrészecskéket de az olajból származó hamu is eltömítheti. A System 5 Technology™ segítségével készült Castrol Vecton alacsony SAPS-tartalma meggátolja a DPF eltömődését, ugyanakkor teljesíti a vezető autógyártók Euro VI besorolással kapcsolatos előírásait.
AZ ÚJ TERMÉKEK TOVÁBBI ELŐNYEI
A System 5 Technology™ segítségével készült Castrol Vecton Long Drain 10W-30 E6/E9 és Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 akár 40%-kal jobb teljesítményt is nyújthat*. Fejlesztésük során elsődleges szempont volt a legújabb Euro VI dízelmotorok megnövelt, akár 100 000 km-ig terjedő olajcsere ciklusaihoz való alkalmasság**. Ezek az olajok az alacsony károsanyag-kibocsátású, alacsony SAPS-tartalmú kenőanyagot igénylő Euro IV és Euro V besorolású motorokhoz alkalmazhatóak.
A Castrol új Euro VI termékei jóvoltából a tehergépkocsi-flottáknak és szervizeknek csak 10W-40 vagy 10W-30 SAE osztályú olajra van szükségük, így csökkenthető a raktárkészlet, egyszerűbbé válik az olajcsere.
* Független laboratóriumi vizsgálatokban a Castrol Vecton Long Drain 40%-kal meghaladta az API és ACEA iparági szabványok olaj-besűrűsödésre, a dugattyún keletkező lerakódásokra, a koromképződésre, a kopásra és a korrózióra vonatkozó határértékeit. Lásd: www.castrol.com/vecton
** A Castrol Vecton Long Drain a főbb járműgyártók jóváhagyásával és előírásaiknak megfelelően akár 100 000 km olajcsere periódusra is alkalmas. Az aktuális olajcsere-periódus függ a motor típusától, az üzemi feltételektől, a szervizelési előzményektől, a fedélzeti diagnosztikai rendszertől és az üzemanyag minőségétől. Mindig vegye figyelembe a gyártó utasításait.
