SHELL brand

SHELL
Több mint 100 éve a Shell név, a fésűkagylót ábrázoló emblémánk, valamint a jellegzetes piros-sárga szín jeleníti meg a Shell márkát képviselve értékeinket, továbbá termékeink és szolgáltatásaink minőségét szerte a világon.
A „Shell” szó először 1891-ben jelent meg annak a petróleumnak a védjegyeként, amelyet a Marcus Samuel and Company társaság szállított a Távol-Keletre. A kis londoni cég eredetileg régiségekkel és különös, keleti kagylóhéjakkal foglalkozott. Ez utóbbiak olyan népszerűségre tettek szert – a viktoriánus polgárok előszeretettel ékesítették velük dísztárgyként használt dobozkáikat –, hogy hamar megalapozták a vállalat Távol-Kelettel lebonyolított jövedelmező import- és exporttevékenységét.

Magát a szót 1897-ben emelték be a vállalat nevébe, amikor Samuel megalapította a Shell Transport and Trading Company társaságot. Míg az első logó 1901-ben még egy egyszerű kagylót formázott, addig 1904-re már a fésűkagyló bevezetése mellett döntöttek, hogy képi megjelenést nyújtson a vállalatnak és a márkanévnek.

Amikor a Royal Dutch Petroleum Company és a Shell Transport and Trading társaság 1907-ben egyesült, az utóbbi márkaneve és szimbóluma („Shell” és a fésűkagyló) vált az új Royal Dutch Shell-csoport rövid nevévé, illetve emblémájává. És így van ez a mai napig.

A Shell-embléma formája a grafikai tervezés terén megjelenő trendekkel összhangban fokozatosan változott az évek során. A jelenlegi emblémát 1971-ben vezették be. Az azóta eltelt több mint negyven év alatt kiállta az idő próbáját, mint a világ egyik legismertebb szimbóluma.


A Shell hangja
A Shell a 20. század elejétől használ zenét képi és hangalapú kommunikációs anyagaiban, amelyhez énekes közreműködőként többek között Bing Crosby és Sammy Davis Jr. is csatlakozott. A brit mozis és televíziós filmzeneszerző Tom Howe-val zajló együttműködésünk keretében 2015-ben mutattuk be a „Shell hangját”, azt a szignált, amely megragadja a Shell márka – az energiaipar fenntartható jövőjének építését elősegítő innovatív, korszerű vállalat – értékeit és energiáját.

Az eredmény egy háromperces zenekari mű lett, valamint annak több mint 50, különféle zenei műfajokat és stílusokat tükröző változata. Mindegyik változat ugyanarra a központi, különböző stílusokban előadható dallamra épül, ami a kemény hangzású elektromos gitárzenétől kezdve a thai és török adaptációkig bárhogy megállja a helyét. Legrövidebb előadásmódja egy két másodperces emlékeztetődallam – vagy kulcsdallam –, amely például a fésűkagylót formázó logóhoz is társul a Shell-reklámfilmek végén. Azt szeretnénk, hogy ez a dallam idővel ugyanúgy azonnal felismerhető legyen, mint maga a fésűkagyló.

A Shell nemzetközi energia és petrolkémiai vállalat 93.000 alkalmazottal, több mint 70 országban van jelen. Fejlett technológia alkalmazásával, és innovatív megközelítéssel járulunk hozzá a fenntartható jövő kialakításához.
A Shell Magyarországon
A Royal Dutch Shell cégcsoport leányvállalata Magyarországon a Shell Hungary Zrt. A céget Magyarországon először 1925-ben jegyezték be Shell Kőolaj Rt. néven. A Shell az egyik legnagyobb nemzetközi energetikai vállalat Magyarországon, amely széles töltőállomás hálózatot üzemeltet hazánkban.

Vállalatunk a kimagasló minőségű üzemanyagokon (Shell FuelSave, Shell FueSave Diesel, Shell V-Power Nitro+, Shell V-Power Nitro+ Racing, Shell V-Power Nitro+ Diesel), és a kenőanyagokon túl egy sor magas színvonalú szolgáltatást is kínál vásárlóinak. Ezek közé tartoznak az egész Európában használható euroShell üzemanyag-kártyák, a minőségi étel- és italválaszték, a ClubSmart törzsvásárlói program valamint az ingyenes előtető alatti szolgáltatások.

Értékeink
Alapértékeink a becsületesség, a tisztesség és az emberek iránti tisztelet - ezek képezik a Shell Általános Üzleti Elveinek alapját.

Legfontosabb prioritásaink közé tartozik az emberierőforrásokba való befektetés. Multinacionális cégként kivételes karrierlehetőséget nyújt tehetséges dolgozóinak: a Shell Hungary Zrt. munkavállalóinak 50%-a dolgozik regionális vagy globális munkakörben, a nők részvétele a vezetésben pedig 30% fölött van.

Vállalatunk számára fontos a befogadó, sokszínű, esélyegyenlőséget biztosító környezet megteremtése. A Shell Hungary Zrt. esélyegyenlőségi politikáját az ENSZ Nemzetközi Munkaügyi Szervezete kitüntetéssel ismerte el. Emellett a Shell kiemelt figyelmet fordít arra, hogy tevékenysége ne jelentsen veszélyt a lakosságra és a környezet értékeire sem, elkötelezett az egészség, biztonság és környezetvédelem mellett.

A Shell magyarországi története
A Shell Magyarországon 1925 óta van jelen, így már kilenc évtizede végzi tevékenységét hazánkban.

Magyarországon a Shell a legrégebbi külföldi szereplője az üzemanyag-piacnak. A világ több mint 70 országában jelenlévő Royal Dutch/Shell Csoportot Magyarországon a múlt század első felében, 1925. augusztus 26-án jegyezték be Shell Kőolaj Rt. néven. A vállalat rövidesen megkezdte magyarországi benzinkút-hálózatának kialakítását.

A Shell Kőolaj Rt. széles tevékenységi körével – amelybe beletartozott a finomítás, a szállítás és a kiskereskedelem is - a második világháborúig elismerésre méltó helyet vívott ki magának a magyar piacon.

A cég vagyonát 1949-ben államosították, s a Shell csak 1960-ban jelenhetett meg újra Magyarországon; a háború utáni első Shell töltőállomás 1966-ban nyílhatott meg Budapesten. A vállalat magyarországi térnyerése a rendszerváltást követően indulhatott meg igazán. Az elmúlt több mint kilenc évtized alatt a cég magyarországi képviselete bebizonyította, hogy képes alkalmazkodni a legkülönfélébb környezeti körülményekhez, s nemcsak, hogy talpon maradt, hanem mára a magyar piac legjelentősebb nemzetközi szereplőjévé vált.

(forrás: www.shell.hu)

 

 

http://verdaolaj.hu/sct/578532/SHELL

 

Webáruház készítés
argep.hu